שמנים אתריים לחיזוק ובריאות הגוף

מערכת שורש  טז תשרי, תשעז  10/18/2016

שמנים אתריים רלוונטיים עבור לא מעט מצבים- ריפוי, הגנה ושמירה על הגוף. הבחירה בתהליך רפואי כלשהו הגובל בשימוש בשמנים הללו, יכולה לסייע לאנשים אשר סובלים מכאבים שונים או מעוניינים לספק את ההגנה הטובה ביותר לגופם
.......................

שמנים אתריים לחיזוק ובריאות הגוף

כיום, בהתמודדות עם לא מעט בעיות רפואיות שונות, אנשים בוחרים להיעזר בתחום הרפואה האלטרנטיבית על פני תחום הרפואה הקונבנציונלית. הידיעה כי מרבית הרפואה הקונבנציונלית מבוססת על תרופות כימיות, מרתיעה אנשים אשר דוגלים בריפוי טבעי ומכוונת אותם לבחור באמצעים טבעיים ובטיפולים טבעיים לצורך הענקת מרפה לגוף. אחד התחומים הדומיננטיים ברפואה האלטרנטיבית הינו תחום הארומתרפיה- תחום זה עוסק במרפא גופני באמצעות שמנים מיוחדים שניתן להריח אותם או למרוח על הגוף. השמנים אשר משתמשים בהם בתחום רפואה הזו, נקראים שמנים אתריים. לרכישת שמנים אתריים בטבע קסטל: https://www.tevacastel.co.il/cat.aspx?cat=15&subcat=19

מהם שמנים אתריים?

שמן אתרי, הינו שמן אשר מופק אך ורק ממקורות טבעיים כגון: פרחים, קליפות עצים, צמחים ועוד. כל המקורות הטבעיים הללו, נבחרים בקפידה, לאחר שנעשתה עבודת חקר קפדנית בכל הנוגע ליכולת הריפוי של כל אחד מהם. לאחר בחירת המרכיבים עבור השמנים האתריים, הידועים כשמנים טבעיים, יוצרים בתהליך ייצור טבעי ומיוחד את השמן האתרי. כיום, ישנם לא מעט שמנים אתריים המיועדים עבור ריפוי לכאבים ומחלות גופניות שונות וניתן להתאים במסגרת תחום הרפואה הארומופתית, את סוג הטיפול ואת סוג השמן הרלוונטי ביותר עבור כל סוג של כאבים או מחלות.

כיצד מיוצר השמן האתרי?

ישנן שתי שיטות לייצור השמן האתרי. בשיטה ראשונה, החומר הרלוונטי בצמח נסחט ומונח בקערה המכילה שומן צמחי אשר מסייע להמיס אותו וליצור את השמן הנדרש. השיטה השנייה היא שיטה נפוצה יותר והיא שיטה אשר במהלכה מוזרמים אדי קיטור אל המקום בו מצויים הצמחים. בעזרת אדי הקיטור המכילים את השומן, השמן מופק. ניתן להפיק באמצעות קיטור כמות גדולה יותר של שמן וכן, השמן המופק בעזרת הקיטור הינו שמן טהור יותר. שמנים אתריים שונים רלוונטיים לשימוש גופני באופנים שונים וניתן להשתמש בהם באופן בו המטפל האלטרנטיבי מציע עבורך.

דרכי שימוש בשמנים

דרכי השימוש בשמנים אתריים הם דרכים אשר גובלות בשימוש בחוש הריח או במגע עם השמן. לכן, מומלץ להשתמש בשמן בתוך אמבטיה או במהלך עיסוי. שמנים אתריים נחשבים שמנים לעיסוי איכותיים. כמו כן, ניתן להשתמש בשמנים הללו על ידי אינהלציות. מטרת השימוש בהם על ידי ריח או על ידי מגע היא לאפשר לגוף ריפוי מכאבים או ממחלות שונות. שמנים מעין אלו מסייעים במקרים של לחץ וחדרה, מונעים סרטן, מסייעים במחלות במערכת העיכול, נוגדי חמצון, נוגדי דלקות ומסייעים בשמירה על רמת כולסטרול תקינה. בכדי להשתמש בשמנים הללו בצורה תקינה ובמינון נכון, יש להיעזר באדם מקצועי, המבין בתחום הארומתרפיה ויודע כיצד משתמשים בשמנים אתריים עבור כל צורך, בצורה המתאימה והטובה ביותר.